Rysk vintervit iFokus

Rysk vintervit

Etikettburar-tillbehör-inredning
Läst 969 ggr
91Marran
0

Burtips

Min ena dvärghamster är inte på sin fjärde bur och trivs inte. Hon har just nu en samlalåda på 130 liter. Har ni tips på hur jag kan inreda den? Visa gärna bilder.

Mvh
Mig

Kerstinfalk
0

Se till så att hamstern kan gräva.
Om du bildsöker på" detolf hamster cage" eller" samla hamster cage" på google så får du mycket fin inspiration på burinredning.

SimonCeline
0

Mitt tips är att utgå ifrån vad din hamster tycker är kul. Min ena hamster tycker det är kul att gräva, så har fixat en ordentlig grävhörna med hampaströ så han kan göra tunnlar. Han kan hålla på i timmar där. 

Medans jag har en som älskar toalettrullar , så han är glad när sprider ut massa rullar så att det blir som gångar :) 

Inred buren så att alla deras behov kan tillfredställas och upptäck vad just din hamster tycker är kul att göra

91Marran
0

Hon gillar rör och att gräva. Hon har ett stort sandbad och rör som går utanför buren. Hon har att stort hjul och en stor träleksak (två hus som sitter ihop med ett rör emellan och broar.

Mvh
Mig

91Marran
0

Tack för tipsen

Mvh
Mig

SimonCeline
0

hur mycket är hon ute, alltså i en lekhage? :)

SimonCeline
0

Testa på ett spån som är bra för deras grävande, de stimulerar grävandet mycket mer än med ett sandbad. 

Hampaströ som jag nämnde innan är perfekt för grävande och mina är typ aldrig rastlösa sen jag skaffade det.

91Marran
0

#5 hon är inte så glad av att vara utanför buren. Hon blir stressad, men erbjuder henne att komma ut varje dag. Hon vill oftast inte ut. Får prova med hampaströ. :-)

Mvh
Mig

SimonCeline
0

Okej, då verkar inte hage vara henne grej. Jag har en hamster som va blyg i början och jag inredde med gnagarbro längs buren väggar och i buren så de va på öppna ytor, då försvann det blyga direkt och han älska sin bur då :) du kan testa det

91Marran
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Buren

Mvh
Mig

91Marran
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Från sidan

Mvh
Mig

SimonCeline
1

Hamstrar gillar ju att gömma sig, hamstern kanske känner sig för exponerad . Testa att inreda så man inte ser in överallt.

91Marran
0

Hon har börjat att magra. Hon vill inte komma upp och bli vägd. Hon rör sig nog mer nu i denna "stora" buren. Lite maskar hjälper nog till.

Mvh
Mig

91Marran
0

Hon älskar verkligen rören nu och trivs bättre.

Mvh
Mig

SimonCeline
0

vad bra att hon trivs bättre :)